Close this search box.

Fazer-museo löytyy Vantaan Vaaralan makeistehtaalta. Museovitriinissä on värikäs joukko muistoja, jotka saivat alkunsa Karl Fazerin vuonna 1891 Helsingin Kluuvikadulle perustamasta konditoriasta. Makeisten teollinen valmistus alkoi kolme vuotta myöhemmin.

Erilaiset suklaamuotit, makeisautomaatit, rasiat ja etiketit ovat oman aikansa kuvastimia. Turisti-karamelleissa näkyvät 1900-luvun alkupuolen tunnetuimmat nähtävyydet. Paavo Nurmi -pastillirasia taas muotoiltiin miehen liivintaskuun sopivaksi, ja Englannin kuninkaan kruunajaisten aikaan samainen kruunu ilmestyi myös marmeladirasian kanteen.

Museon arkistoon on tallennettu valokuvia ja dokumentteja yhtiön toiminnasta. Fazer-museoon voi tutustua tehdaskierroksen yhteydessä, jolloin nähtävillä on yhtiön historiasta kertova aikajana sekä kiehtovia esineitä sisältävä vitriini.

Osoite Fazerintie 6, 01230 Vantaa

Puhelin Ajanvaraus ma-pe 08.30-10.00 09 8762613

Aukioloajat Vierasryhmät ovat tervetulleita museoon. Ryhmäkoko 10-50 henkilöä. Ajanvaraus ennakkoon.

Pääsymaksu Vapaa pääsy