Viljamakasiinimuseo kertoo vanhan peltoviljelyn eri työvaiheista sekä itse rakennuksesta, eli lainajyvästöstä, ja sen toiminnasta. Lainajyvästö rakennettiin vuonna 1811 ja näyttelyt on sijoitettu sen komeisiin entisiin laareihin.
Vuonna 2011, vihtiläisen lainajyvästön 200-vuotisjuhlien kunniaksi huomio kohdistetaan monin tavoin pitäjänmakasiinirakennukseen, sen lähiympäristöön sekä sen toimintaan liittyviin tapahtumiin. Vihdin museo ja Vihdin Rakennuskulttuurisäätiö järjestävät yhteisen rakennuskulttuuriseminaarin 13.5.2011 aiheenaan 200-vuotias viljamakasiini. Myös perinteeksi muodostuneita Vihti-Päiviä (mm. vuosisatamarkkinoita sekä Vihti-Seuran järjestämiä Pertun pitoja) vietetään 19.-21.8.2011 viljamakasiinin välittömässä läheisyydessä. Viljamakasiinimuseo on osa Vihdin museota. Hae opas käynnillesi Vihdin museon Pikku-Pappilasta.

Osoite: Niuhalanraitti 10, Vihti 03400

Aukioloajat: Sopimuksesta kesäaikaan

Tiedustelut: 09-4258 3185

s-posti museo@vihti.fi