In the green environment of Kuusisaari, right by the sea, lies the Gyllenberg Art Museum, which showcases work by some of the most renowned artists from the Golden Age of Finnish art. Villa Gyllenberg’s collection includes pieces from masters such as Helene Schjerfbeck, Albert Edelfelt and Akseli Gallen-Kallela, while the former private residence of Signe and Ane Gyllenberg, the founders of the Signe and Ane Gyllenberg Foundation, provides a beautiful backdrop for the art.

Commercial counsellor Ane Gyllenberg was a well-known art collector whose collection includes masterpieces from the Italian Renaissance, magnificent Finnish paintings and sculptures, as well as the largest private collection of Helene Schjerfbeck’s work.

The old side of the museum has been preserved in its original form, including the furniture and paintings. The art museum also showcases special exhibitions, concerts and other supplementary activities, as well as a cosy café.

Address Kuusisaarenpolku 11, 00340 Helsinki

E-mail villa(at)gyllenbergs.fi

Phone
+358 9 481 333 (during opening hours),
+358 9 647 390 (Office)

Opening hours
Wed 16–20
Sun 12–16

Entrance fee
Adults 10 €
Pensioner and students 8 €
Common ticket with Didrichsen art museum 18 €
Free entry with Museum card and for children under 15 years

Vid stranden i det natursköna Granö finns konstmuseet Villa Gyllenberg, som presenterar verk av konstnärer från Finlands guldålder. I Villa Gyllenberg kan man bekanta sig med verk av kända konstnärer såsom Helene Schjerfbeck, Albert Edelfelt och Axel Gallen-Kallela, samt njuta av stämningen i konststiftelsens grundares, Signe och Ane Gyllenbergs före detta privathem.

Kommerserådet Ane Gyllenberg var en erkänd konstsamlare, vars samling innehåller mästerverk från den italienska renässansen, pärlor från den finländska målar- och skulpturkonsten samt den största privata samlingen av Helene Schjerfbecks verk.

Museets gamla del har bevarats som den var under Gyllenbergska tiden med möbler och tavlor. Konstmuseet ordnar också specialutställningar, konserter och övrigt program samt har ett trivsamt kafé.

Adress Granöstigen 11, 00340 Helsingfors

E-post stiftelsen(at)gyllenbergs.fi

09 481 333 (under öppettider),
09 647 390 (kansli)

Öppettider
on kl. 16–20
lö–sö kl. 12–16

Inträdesavgift
Vuxna 8 €
Pensionärer, studerande, barn 5 €
Sambiljett med Didrichsens Konstmuseum 12 €

Luonnonkauniissa Kuusisaaressa meren rannalla on Gyllenbergin taidemuseo, jossa on esillä Suomen kultakauden tunnetuimpien taiteilijoiden töitä. Villa Gyllenbergissä voi tutustua Helene Schjerfbeckin, Albert Edelfeltin ja Akseli Gallen-Kallelan kaltaisten tunnettujen taiteilijoiden teoksiin sekä nauttia taidesäätiön perustaneiden Signe ja Ane Gyllenbergin entisen yksityiskodin tunnelmasta.

Kauppaneuvos Ane Gyllenberg oli tunnustettu taiteenkerääjä, jonka kokoelma sisältää italialaisen renessanssiajan mestariteoksia, suomalaisen maalaus- ja kuvanveistotaiteen helmiä sekä laajimman Helene Schjerfbeckin teoksista koostuvan yksityiskokoelman.

Museon vanha puoli on säilytetty Gyllenbergien aikaisessa asussa huonekaluineen ja tauluineen. Taidemuseossa on myös erikoisnäyttelyitä, konsertteja ja muuta oheisohjelmaa sekä viihtyisä kahvila.

Osoite Kuusisaarenpolku 11, 00340 Helsinki

Sähköposti villa(at)gyllenbergs.fi